Köpvillkor

Här följer våra enkla och tydliga köpvillkor som accepteras om du handlar av oss på Navring.nu. Vill du istället läsa våra användarvillkor/personuppgiftspolicy (GDPR) och cookieanvändning, klicka här!

Inledning

Vårt mål är att ha nöjda kunder, då är man bestående! Vi på Navring.nu (går även att nå från Navringar.nu samt Navring.se) säljer navringar till alla bilar och fälgar på marknaden! Här hittar du även biltillbehör och annat smått o gott. Välkommen.

Vem du handlar av/kontakt

Jag som driver e-butiken Navring.nu heter Jonathan Petersson och har en enskild firma med följande företagsuppgifter:

Företag: Jonathan Petersson – Enskild firma
Adress: Blomstervägen 14, 331 42 Värnamo
E-post: info@navring.nu
SMS: 076-797 62 58
Org.nr: 900223-**** (länk till info på Allabolag.se: www.allabolag.se/900223MJNF/verksamhet)

Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.

All kontakt sker uteslutande via e-post eller SMS och du får oftast svar inom 24 timmar.

OBS, vi erbjuder EJ försäljning eller avhämtning från den fysiska adressen ovan!

Priser

Samtliga priser på hemsidan är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i prissättning, dvs. om vi av misstag angivit ett pris på exempelvis 2 kr för en vara som egentligen kostar 200 kr, då ger det oss rätten att justera priset i efterhand eftersom det är ett ganska uppenbart fel.

Vilka vi säljer till

Vi marknadsför, säljer och skickar våra produkter till både privatpersoner, företag och myndigheter i Sverige. Du måste vara minst 18 år för att handla av oss eller ha målsmans godkännande. Varmt välkomna!

Kunder utanför Sverige men inom EU / EEA (Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet) har även möjlighet att handla i webshopen som om du vore en lokal kund i Sverige, dvs. vi säljer till alla EU-länder samt Norge, Island och Liechtenstein men skickar enbart till adresser inom Sverige.

Customers outside of Sweden but within the EU / EEA (European Economic Area) also have the opportunity to shop in the webshop as if you were a local customer in Sweden, ie. we sell to all EU countries as well as Norway, Iceland and Liechtenstein but only ship to addresses within Sweden.

Det går endast att handla via denna e-butiken, vi bedriver tyvärr ingen försäljning från vår fysiska företagsadress. Du kan handla antingen som gäst eller som registrerad kund. Med ett kundkonto kan du se orderhistorik och få tillgång till fler funktioner. Du bestämmer själv om du vill registrera dig eller inte.

Produkterna

Alla produkter är av hög kvalitet och anpassade för vårt nordiska klimat. Navringarna är redo att användas direkt mellan fälgen och bilens hjulnav. Färgen på ringarna är slumpmässig och beror på vilken storlek som väljs och vad som finns i lager. Kontakta oss om du vill veta vilken färg som gäller för den storlek du är intresserad av samt vad som finns i lager. Samtliga produkter följer gällande lagar och regler.

Betalning

Vi erbjuder betalning via Payson by Svea – Faktura, Kort, Swish, Internetbank & Delbetalning.

Payson

Betalning med Payson. Betalning sker enkelt och tryggt med Payson. Du behöver inte ha ett konto hos Payson sedan tidigare för att kunna betala. Slutför köpet direkt med VISA, MasterCard samt de svenska bankerna Swedbank, SEB, Nordea, Danske Bank, Handelsbanken, Länsförsäkringar, Skandiabanken och Sparbanken Syd. Du kan också välja att betala i efterhand på faktura eller att delbetala över 3-24 månader. Payson håller höga säkerhetskrav och för alla kortbetalningar används 3D-secure teknik. Flera miljoner personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet sedan 2004. Läs mer om Payson här: www.payson.se.

Payson logo blå text
Faktura Bank logo svart
Trustly logo svart text
VISA logo
Mastercard logo svart text

Om Paysonfaktura

Handla mot faktura
I samarbete med Payson erbjuder vi dig att betala köpet mot faktura. Du måste ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i kreditprövningen. Om du gör köpet för ett företags räkning ska det vara registrerat i Sverige och du vara behörig firmatecknare för företaget samt företaget godkännas i kreditprövningen. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress som anges vid köptillfället. Betalningsvillkor är 14 dagar. Vid utebliven betalning skickas betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Dröjsmålsränta debiteras med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet. Mer information och fullständiga villkor finns här.

Information om ångerrätt
Enligt Lag (2005:59) om Distansavtal och avtal utanför affärslokaler har Du som konsument (detta gäller ej företag) rätt att frånträda avtalet genom att meddela oss detta inom 14 dagar från mottagandet av varan. För att Du ska kunna nyttja din ångerrätt måste Du returnera varan i oskadat skick, i originalförpackning. Vid nyttjande av ångerrätten är det Du som står för returkostnaden.

Information om överlåtelse
Fakturan kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634.

Payson faktura logo blå text

Swish

Med Swish kan du betala enkelt och tryggt via mobilen med BankID som verifiering. Det går att betala via Swish direkt i kassan med Payson Checkout. Väljer du fakturabetalning så kan du även betala fakturan med Swish när du väl ska betala den. Läs mer om Swish på www.getswish.se.

Swish logo mörkgrå text

Frakt och leverans

Leveranstiden från att vi skickar varorna är vanligtvis 1-4 vardagar och vi har fri frakt på allt, eller för att vara mer specifik, fraktpriset är såklart inkluderat i produktpriset för någon ”fri frakt” finns ju egentligen inte.

För övrigt, angående leveranstiden, så är denna ungefärlig, för de flesta tar det 1-4 vardagar men vissa adresser i Sverige kan ta längre tid, exempelvis Öland, Gotland och Norrland osv. Vi får heller inte glömma att det kan hända saker på vägen såsom att lastbilen går sönder, personal som är sjuka m.m.

Vi skickar alla centreringsringar och övriga produkter med vanligt brev och porto (eller paket, beroende på storlek). Samtliga försändelser innehåller en returadress till oss. I vanliga fall, om möjligt, så delas paketet ut direkt i din brevlåda/brevinkast.

I de flesta fall så använder vi PostNord som logistikpartner, men det kan även hända att vi anlitar en annan transportfirma beroende på omfattningen av ordern.

Om det skulle vara så att en produkt är slut i vårt egna lager så kan vi ta hjälp av samarbetspartners (enbart inom Sverige) som då skickar paketet direkt till dig som kund.

PostNord logo old style
Fraktfritt logo

Kvitto

Efter slutförd beställning så kommer du att mottaga ett kvitto/”faktura” (en länk till kvittot) till din e-postadress (vi värnar om miljön och bifogar därmed inget papperskvitto med produkterna). Vid gästbeställning så klickar du på länken ”gästspårning” för att se orderuppgifterna osv. Om du inte hittar kvittot/fakturan på köpet så är det bara att kontakta oss så mejlar vi en PDF om så önskas. Har du däremot skapat ett konto i vår e-butik så kan du se tidigare orders m.m. om du loggar in. Notera att fakturan (kvittot) från oss ej skall betalas, det är endast ett kvitto fastän det heter ”faktura”, all betalning sker som sagt via Payson by Svea.

Avbeställning

Eftersom vi skickar beställningarna relativt omgående så finns det väldigt lite tid för att avbeställa en order, hör med oss snarast möjligt i så fall, gärna via SMS!

Reklamation/Garanti

Vi kvalitetskontrollerar samtliga varor innan utskick, men skulle det däremot vara något ursprungligt fel på produkterna så ordnar vi givetvis detta, förutsatt att de inte hanterats fel av dig som kund, dvs. det måste vara ett uppenbart fabrikationsfel. Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.

OBS ,vi lämnar ingen övrig garanti på produkterna om ett fel upptäcks efter användning, då vi inte vet hur de har monterats, använts och liknande. Det behöver i sådana fall vara ett uppenbart fabrikationsfel som tidigare nämnts.

Ångerrätt/Retur

Vi har 14 dagars ångerrätt enligt lag. Du som köpare står för returfrakten och varan ska vara i så gott som nyskick då den lämnas tillbaka (vi kontrollerar alla produkter innan utskick så att de är felfria). Kontakta alltid oss innan du returnerar någonting, antingen via mejl eller SMS, inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Notera! Ångerrätten gäller ej produkter som tillverkats på beställning, exempelvis måttanpassade (custom) navringar, spacers osv., eftersom vi tyvärr inte kan sälja dessa vidare, åtminstone inte inom ramen för vårt standard sortiment. Ångerrätten är ej heller tillämplig om den totala kostnaden understiger 400 kr.

Personuppgiftshantering

Vi är extremt måna om våra kunders personuppgifter och andra känsliga uppgifter varav vi aldrig någonsin skulle lämna vidare dessa till tredje part i något annat syfte än att behandla din order. Det enda vi använder dina personuppgifter till är att skicka beställda varor, samt spara dem för bokföringssyfte och liknande, enligt lag. Läs mer om vår integritetspolicy här Navring.nu/integritetspolicy.

Rabattkoder

Eventuella rabattkoder är enbart giltiga inom Sverige och endast en gång per kund för den period som erbjudandet pågår. Rabattkoderna går heller inte att kombinera med andra rabattkoder, kampanjer eller på redan prissänkta produkter.

Övrigt

Vi följer Konsumentverkets lagar och regler för konsumenträtt samt ARN’s (Allmäna Reklamationsnämndens) rekommendationer. Vårt mål är som sagt att ni kunder ska vara nöjda, det ska ju inte behöva bli tjafs över ett par navringar eller andra biltillbehör.

Force majeure

Om en händelse inträffar som är bortom vår kontroll så kan vi ej hållas ansvariga för de konsekvenser som uppstår. Exempelvis plötsliga sjukdomsfall, naturkatastrofer och liknande kan påverka leveranstider och mycket annat.