Köpvillkor

Här följer våra enkla och tydliga köpvillkor som accepteras om du handlar av oss på Navring.nu. Vill du istället läsa våra användarvillkor/personuppgiftspolicy (GDPR) och cookieanvändning, klicka här!

Inledning

Vårt mål är att ha nöjda kunder, då är man bestående!

Vem du handlar av/kontakt

Jag som driver e-butiken Navring.nu heter Jonathan Petersson och har en enskild firma med följande företagsuppgifter:

Företagsnamn: Jonathan Petersson – Enskild firma
Adress: Blomstervägen 14, 331 42 Värnamo
E-post: info@navring.nu
SMS: 076-797 62 58
Org.nr: 900223-**** (länk till info på Allabolag.se: www.allabolag.se/900223MJNF/verksamhet)

Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.

All kontakt sker uteslutande via e-post eller SMS och du får oftast svar inom 24 timmar.

OBS, vi erbjuder EJ försäljning eller avhämtning från adressen ovan!

Priser

Samtliga priser på hemsidan är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i prissättning, dvs. om vi av misstag angivit ett pris på exempelvis 2 kr för en vara som egentligen kostar 200 kr, då ger det oss rätten att justera priset i efterhand eftersom det är ett ganska uppenbart fel.

Vilka vi säljer till

Vi marknadsför våra produkter till både privatpersoner, företag och myndigheter i Sverige. Du måste vara minst 18 år för att handla av oss eller ha målsmans godkännande. Varmt välkomna!

Buyers outside of Sweden and within the European Union! Contact us before placing an order, so that we can calculate the shipping rate to your country (free shipping only applies within Sweden).

Att handla

Det går endast att handla via denna e-butiken, vi bedriver ingen försäljning från vår fysiska företagsadress. Du kan handla antingen som gäst eller som registrerad kund. Med ett kundkonto kan du se orderhistorik och få tillgång till fler funktioner. Du bestämmer själv om du vill registrera dig eller inte.

Produkterna

Alla produkter är av hög kvalitet och anpassade för vårt nordiska klimat. Navringarna är redo att användas direkt mellan fälgen och bilens hjulnav. Färgen på ringarna är slumpmässig och beror på vilken storlek som väljs och vad som finns i lager. Kontakta oss om du vill veta vilken färg som gäller för den storlek du är intresserad av samt vad som finns i lager. Samtliga produkter följer gällande lagar och regler.

Betalning

Vi erbjuder betalning via både Payson (Faktura, Kort, Internetbank & Delbetalning) och Swish.

Payson

Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se.

Payson logo blå text
Faktura Bank logo svart
Trustly logo svart text
VISA logo
Mastercard logo svart text

Om Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet “PaysonFaktura” i samarbete med Payson AB.

Betalningsvillkor är 14 dagar (30 dagar för företag) och vid fakturaköp tillkommer en avgift om 0 kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Företag som betalar mot PaysonFaktura måste vara registrerade i Sverige.

Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

Information om pantsättning

Vid betalning med PaysonFaktura kommer fakturan att pantsättas till Payson och därefter till SVEA Ekonomi AB, 556489-2924.

Payson faktura logo blå text

Swish

Med Swish kan du betala enkelt och tryggt via mobilen med BankID som verifiering. Läs mer om Swish på www.getswish.se.

Swish logo mörkgrå text

Frakt och leverans

Leveranstiden från att vi skickar varorna är vanligtvis 2-4 vardagar och vi har fri frakt på allt, eller för att vara mer specifik, fraktpriset är såklart inkluderat i produktpriset för någon fri frakt finns ju egentligen inte.

För övrigt, angående leveranstiden, så är denna ungefärlig, för de flesta tar det 2-4 vardagar men vissa adresser i Sverige kan ta längre tid, exempelvis Öland, Gotland och Norrland osv. Vi får heller inte glömma att det kan hända saker på vägen såsom att lastbilen går sönder, personal som är sjuka m.m.

Vi skickar alla centreringsringar och övriga produkter med brev eller paket. Samtliga försändelser innehåller en returadress till oss. I vanliga fall, om möjligt, så delas paketet ut direkt i din brevlåda/brevinkast.

I de flesta fall så använder vi PostNord som logistikpartner, men det kan även hända att vi anlitar en annan transportfirma beroende på omfattningen av ordern.

PostNord logo old style
Fraktfritt logo

Kvitto

Efter slutförd beställning så kommer du att mottaga ett kvitto/”faktura” (en länk till kvittot) till din e-postadress (vi värnar om miljön och bifogar därmed inget papperskvitto med produkterna). Vid gästbeställning så klickar du på länken ”gästspårning” för att se orderuppgifterna osv. Om du inte hittar kvittot/fakturan på köpet så är det bara att kontakta oss så mejlar vi en PDF om så önskas. Har du däremot skapat ett konto i vår e-butik så kan du se tidigare orders m.m. om du loggar in. Notera att fakturan (kvittot) från oss ej skall betalas, det är endast ett kvitto fastän det heter ”faktura”, all betalning sker som sagt via Payson eller Swish.

Avbeställning

Eftersom vi skickar beställningarna ganska omgående så finns det väldigt lite tid för att avbeställa en order, hör med oss snarast möjligt i så fall, gärna via SMS!

Reklamation/Garanti

Vi kvalitetskontrollerar samtliga varor innan utskick, men skulle det däremot vara något ursprungligt fel på produkterna så ordnar vi givetvis detta, förutsatt att de inte hanterats fel av dig som kund, dvs. det måste vara ett uppenbart fabrikationsfel. Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.

OBS ,vi lämnar ingen övrig garanti på produkterna om ett fel upptäcks efter användning, då vi inte vet hur de har monterats, använts och liknande. Det behöver i sådana fall vara ett uppenbart fabrikationsfel som tidigare nämnts.

Ångerrätt/Retur

Vi har 14 dagars ångerrätt enligt lag. Du som köpare står för returfrakten och varan ska vara i så gott som nyskick då den lämnas tillbaka (vi kontrollerar alla produkter innan utskick så att de är felfria). Kontakta alltid oss innan du returnerar någonting, antingen via mejl eller SMS, inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Notera! Ångerrätten gäller ej produkter som tillverkats på beställning, exempelvis måttanpassade (custom) navringar, spacers osv., eftersom vi tyvärr inte kan sälja dessa vidare, åtminstone inte inom ramen för vårt standard sortiment. Ångerrätten är ej heller tillämplig om den totala kostnaden understiger 400 kr.

Personuppgiftshantering

Vi är extremt måna om våra kunders personuppgifter och andra känsliga uppgifter varav vi aldrig någonsin skulle lämna vidare dessa till tredje part! Det enda vi använder dina personuppgifter till är att skicka beställda varor, samt spara dem för bokföringssyfte och liknande, enligt lag. Läs mer om vår integritetspolicy här Navring.nu/integritetspolicy.

Övrigt

Vi följer Konsumentverkets lagar och regler för konsumenträtt samt ARN’s (Allmäna Reklamationsnämndens) rekommendationer. Vårt mål är som sagt att ni kunder ska vara nöjda, det ska ju inte behöva bli tjafs över ett par navringar eller andra biltillbehör.

Force majeure

Om en händelse inträffar som är bortom vår kontroll så kan vi ej hållas ansvariga för de konsekvenser som uppstår. Exempelvis plötsliga sjukdomsfall, naturkatastrofer och liknande kan påverka leveranstider och mycket annat.