Köpvillkor

Här följer våra enkla och tydliga köpvillkor som accepteras om du handlar av oss på Navring.nu. Vill du istället läsa våra användarvillkor/personuppgiftspolicy (GDPR) och cookieanvändning, klicka här!

Inledning

Vårt mål är att ha nöjda kunder, då är man bestående! Vi på Navring.nu (går även att nå från Navringar.nu samt Navring.se) säljer navringar till alla bilar och fälgar på marknaden! Här hittar du även biltillbehör och annat smått o gott. Välkommen.

Vem du handlar av/kontakt

Jag som driver e-butiken Navring.nu heter Jonathan Petersson och har en enskild firma med följande företagsuppgifter:

Företag: Jonathan Petersson – Enskild firma
Adress: Blomstervägen 14, 331 42 Värnamo
E-post: info@navring.nu
SMS: 076-797 62 58
VAT.nr: SE900223409501 (länk till info på Allabolag.se: www.allabolag.se/900223MJNF/verksamhet)

Godkänd för F-skatt samt registrerad för moms.

All kontakt sker uteslutande via e-post eller SMS och du får oftast svar inom 24 timmar.

OBS, vi erbjuder EJ försäljning eller avhämtning från den fysiska adressen ovan!

Priser

Samtliga priser på hemsidan är inklusive 25% svensk moms. Vi reserverar oss för eventuella felaktigheter i prissättning, dvs. om vi av misstag angivit ett pris på exempelvis 2 kr för en vara som egentligen kostar 200 kr, då ger det oss rätten att justera priset i efterhand eftersom det är ett ganska uppenbart fel.

Vilka vi säljer till

Vi marknadsför, säljer och skickar våra produkter till både privatpersoner, företag och myndigheter i Sverige. Du måste vara minst 18 år för att handla av oss eller ha målsmans godkännande. Varmt välkomna!

Kunder utanför Sverige men inom EU / EEA (Europeiska Ekonomiska Samarbetsområdet) har även möjlighet att handla i webshopen som om du vore en lokal kund i Sverige, dvs. vi säljer till alla EU-länder samt Norge, Island och Liechtenstein men skickar enbart till adresser inom Sverige.

Customers outside of Sweden but within the EU / EEA (European Economic Area) also have the opportunity to shop in the webshop as if you were a local customer in Sweden, ie. we sell to all EU countries as well as Norway, Iceland and Liechtenstein but only ship to addresses within Sweden.

Det går endast att handla via denna e-butiken, vi bedriver tyvärr ingen försäljning från vår fysiska företagsadress. Du kan handla antingen som gäst eller som registrerad kund. Med ett kundkonto kan du se orderhistorik och få tillgång till fler funktioner. Du bestämmer själv om du vill registrera dig eller inte.

Produkterna

Alla produkter är av hög kvalitet och anpassade för vårt nordiska klimat. Navringarna är redo att användas direkt mellan fälgen och bilens hjulnav. Färgen på ringarna är slumpmässig och beror på vilken storlek som väljs och vad som finns i lager. Kontakta oss om du vill veta vilken färg som gäller för den storlek du är intresserad av samt vad som finns i lager. Samtliga produkter följer gällande lagar och regler.

Betalning

Hos Navring.nu kan du numera betala med Kustom Checkout (tidigare Klarna Checkout) som är en väldigt populär och omtyckt betallösning här i Sverige.

Läs mer om betalsätten här nedanför, och tveka inte att fråga om du undrar något.

Kustom Checkout (Klarna)

Här i shopen kan du betala med Kustom Checkout / Klarna Checkout som är en väldigt flexibel betalmetod.

Så fort du är ”identifierad” av Klarna i butikens kassa (dvs. när du har fyllt i dina kontaktdetaljer osv.) så kommer du att få välja mellan olika betalsätt som presenteras för dig. Alla betalalternativ kanske inte är tillgängliga då det är individuellt, men dessa generellt så finns det fem betalsätt vilka är Swish, kortbetalning, Klarna Direkt, Klarna Faktura och Klarna Delbetalning.

Klarna Checkout tar ingen kreditupplysning direkt i kassan utan ENDAST VID BEHOV om du exempelvis har valt faktura eller delbetalning och inte är ”känd” av Klarna sedan tidigare, eller om summan är väldigt hög till exempel. Om en kreditupplysning görs så kommer denna inte att synas för andra som tar en kreditupplysning på dig, exempelvis en bank. Kreditupplysningen kommer heller inte att påverka din kreditvärdighet! Om du inte skulle bli beviljad att handla mot faktura eller delbetalning så behöver du betala av produkten eller produkterna direkt, via exempelvis Swish, kort eller Klarna Direkt (kopplat konto).

De fem betalsätten som normalt erbjuds av Klarna är:

1. Swish – Betala snabb och enkelt via mobilen, inga avgifter tillkommer och betalsättet Swish finns inbyggt i Klarna i kassan.

2. Kortbetalning – Betala för ditt köp omgående, med exempelvis VISA, Mastercard, Eurocard eller American Express, som är integrerat hos Klarna. Supersmidigt och du slipper tänka på att köpet ska betalas framöver, eftersom det redan är betalat! Inga avgifter tillkommer för kortbetalningen och inga av dina kortuppgifter sparas här i webshopen, utan det är hos Klarna som detta finns. Tryggt och smidigt med andra ord.

3. Klarna Direkt – Om du har registrerat dig för Klarna Direkt så kan du slutföra köpet via Bank-ID, då dras pengarna från ditt konto som är kopplat till Klarna (om du har registrerat dig och kopplat samman bankkontot som sagt).

4. Klarna Faktura – Supersmidigt och utan avgifter om du betalar köpet inom 30 dagar. Fakturan skickas från Klarna via mejl till dig efter att vi har skickat din order. Har du Klarnas app eller loggar in på Klarna så går det även att göra ändringar där, för att exempelvis flytta fram förfallodatumet på fakturan, om det skulle behövas av någon anledning (då tillkommer en avgift vilket står beskrivet). Om du vill betala med faktura (och är berättigad till detta) så måste du fylla i korrekta personuppgifter i kassan, annars är detta betalalternativ inte tillgängligt. Vid val av faktura så kommer beställningen ENBART att skickas till din folkbokföringsadress. Kom även ihåg att betala fakturan inom utsatt tid för att slippa påminnelseavgift på 60 kr och dröjsmålsränta (påminnelseavgiften är 29 kr om du har handlat för ett lågt belopp under 60 kr). Om inte fakturan betalas överhuvudtaget så går ärendet så småningom vidare till inkasso, och det är ju inte kul med en massa extra avgifter och tråkigheter!?

5. Klarna Delbetalning – Ibland kan det vara skönt att dela upp betalningen under ett par månader, då finns alternativet delbetalning. Med Klarna Delbetalning så kan du betala i din egen takt från 1/24 delar av totalbeloppet, dock minst 50 kr per månad. Självklart går det fint att betala av hela den återstående skulden på en och samma gång varav kontot för delbetalning avslutas.

Viktigt vid faktura eller delbetalning!

Kom ihåg att alla köp vid faktura eller delbetalning så småningom måste betalas, då det är en form av kredit. Att glömma bort detta eller rentav avstå, kan orsaka en hel del tråkigheter för ens ekonomi. Nedanstående avsnitt från Konsumentverket tar upp detta ytterligare. Vi uppmanar alltid till direktbetalning via Swish, kort eller banköverföring, om så är möjligt förstås. Självklart kan faktura på 30 dagar underlätta mycket i vissa situationer, eller att man delar upp betalningen, bara det sköts på rätt sätt!

Att låna kostar pengar!
Om du inte kan betala tillbaka skulden i tid riskerar du en betalningsanmärkning. Det kan leda till svårigheter att få hyra bostad, teckna abonnemang och få nya lån. För stöd, vänd dig till budget- och skuldrådgivningen i din kommun. Kontaktuppgifter finns på konsumentverket.se.


Läs gärna igenom Klarnas villkor på deras hemsida:

Klarna Villkor

Här nedan är ett par kontaktuppgifter till Klarna om du vill komma i kontakt med dem.

Ring Klarna:

08-120 120 10

Öppettider telefon:

Mån – Fre 08:00 – 22:00
Lör – Sön 10:00 – 17:00
Helgdagar stängt.

Du hittar även svar på många frågor via Klarnas dedikerade kundtjänst-sida, som finns här:

https://www.klarna.com/se/kundservice

Där kan du även chatta med Klarna direkt i mobilen eller via datorn.

Om du inte redan har Klarnas app till din smartphone så kan den hämtas antingen via Apple App Store eller Google Play-butiken, beroende på vad du har för telefon. I appen kan man utföra en mängd olika ärenden såsom att se vilka beställningar man gjort, betala fakturor, förlänga förfallodatum och mycket annat. Väldigt smidigt!

Navring.nu är självklart även behjälpliga i den mån som är möjligt gällande frågor om Klarna, skicka ett mejl eller SMS om du istället vill ställa frågorna till oss.

Frakt och leverans

Leveranstiden från att vi skickar varorna är vanligtvis 1-4 vardagar och vi har fri frakt på allt, eller för att vara mer specifik, fraktpriset är såklart inkluderat i produktpriset för någon ”fri frakt” finns ju egentligen inte.

För övrigt, angående leveranstiden, så är denna ungefärlig, för de flesta tar det 1-4 vardagar men vissa adresser i Sverige kan ta längre tid, exempelvis Öland, Gotland och Norrland osv. Vi får heller inte glömma att det kan hända saker på vägen såsom att lastbilen går sönder, personal som är sjuka m.m.

Vi skickar alla centreringsringar och övriga produkter med vanligt brev och porto (eller paket, beroende på storlek). Samtliga försändelser innehåller en returadress till oss. I vanliga fall, om möjligt, så delas paketet ut direkt i din brevlåda/brevinkast.

I de flesta fall så använder vi PostNord som logistikpartner, men det kan även hända att vi anlitar en annan transportfirma beroende på omfattningen av ordern.

Om det skulle vara så att en produkt är slut i vårt egna lager så kan vi ta hjälp av samarbetspartners (enbart inom Sverige) som då skickar paketet direkt till dig som kund.

PostNord logo old style
Fraktfritt logo

Kvitto

Efter slutförd beställning så kommer du att mottaga ett kvitto/”faktura” (en länk till kvittot) till din e-postadress (vi värnar om miljön och bifogar därmed inget papperskvitto med produkterna). Vid gästbeställning så klickar du på länken ”gästspårning” för att se orderuppgifterna osv. Om du inte hittar kvittot/fakturan på köpet så är det bara att kontakta oss så mejlar vi en PDF om så önskas. Har du däremot skapat ett konto i vår e-butik så kan du se tidigare orders m.m. om du loggar in. Notera att fakturan (kvittot) från oss ej skall betalas, det är endast ett kvitto fastän det heter ”faktura”, all betalning sker som sagt via Payson by Svea.

Avbeställning

Eftersom vi skickar beställningarna relativt omgående så finns det väldigt lite tid för att avbeställa en order, hör med oss snarast möjligt i så fall, gärna via SMS!

Reklamation/Garanti

Vi kvalitetskontrollerar samtliga varor innan utskick, men skulle det däremot vara något ursprungligt fel på produkterna så ordnar vi givetvis detta, förutsatt att de inte hanterats fel av dig som kund, dvs. det måste vara ett uppenbart fabrikationsfel. Kontakta oss snarast efter att du mottagit varorna så löser vi det på bästa sätt.

OBS ,vi lämnar ingen övrig garanti på produkterna om ett fel upptäcks efter användning, då vi inte vet hur de har monterats, använts och liknande. Det behöver i sådana fall vara ett uppenbart fabrikationsfel som tidigare nämnts.

Ångerrätt/Retur

Vi har 14 dagars ångerrätt enligt lag. Du som köpare står för returfrakten och varan ska vara i så gott som nyskick då den lämnas tillbaka (vi kontrollerar alla produkter innan utskick så att de är felfria). Kontakta alltid oss innan du returnerar någonting, antingen via mejl eller SMS, inom 14 dagar från det att du mottagit varan. Notera! Ångerrätten gäller ej produkter som tillverkats på beställning, exempelvis måttanpassade (custom / svarvade / 3D-printade etc.) navringar, spacers osv., eftersom vi tyvärr inte kan sälja dessa vidare, åtminstone inte inom ramen för vårt standard sortiment. I övrigt är det såklart fritt fram att lämna tillbaks varor enligt ovan.

Personuppgiftshantering

Vi är extremt måna om våra kunders personuppgifter och andra känsliga uppgifter varav vi aldrig någonsin skulle lämna vidare dessa till tredje part i något annat syfte än att behandla din order. Det enda vi använder dina personuppgifter till är att skicka beställda varor, samt spara dem för bokföringssyfte och liknande, enligt lag. Läs mer om vår integritetspolicy här Navring.nu/integritetspolicy.

Rabattkoder

Eventuella rabattkoder är enbart giltiga inom Sverige och endast en gång per kund för den period som erbjudandet pågår. Rabattkoderna går heller inte att kombinera med andra rabattkoder, kampanjer eller på redan prissänkta produkter.

Övrigt

Vi följer Konsumentverkets lagar och regler för konsumenträtt samt ARN’s (Allmäna Reklamationsnämndens) rekommendationer. Vårt mål är som sagt att ni kunder ska vara nöjda, det ska ju inte behöva bli tjafs över ett par navringar eller andra biltillbehör.

Force majeure

Om en händelse inträffar som är bortom vår kontroll så kan vi ej hållas ansvariga för de konsekvenser som uppstår. Exempelvis plötsliga sjukdomsfall, naturkatastrofer och liknande kan påverka leveranstider och mycket annat.